تولید محتوای آموزشی با استوری لاین 2

آموزش تولید محتوای آموزشی و مطالب مربوط به پایه ی اول ابتدایی

آموزش تولید محتوای آموزشی و مطالب مربوط به پایه ی اول ابتدایی

تولید محتوای آموزشی با استوری لاین 2
آخرین نظرات
  • ۲۶ تیر ۰۰، ۱۷:۳۰ - آلپ صنعت
    عالی
پیوندهای روزانه

جلسه هفتم ساخت آزمون pick one

چهارشنبه, ۵ خرداد ۱۳۹۵، ۰۸:۳۶ ق.ظ

در این نوع آزمون کاربر از بین چند گزینه جوابی که در اختیار دارد فقط یک گزینه صحیح را باید با کلیک کردن روی آن انتخاب کند و بقیه گزینه ها اشتباه هستند.


برای این کار یک اسلاید جدید باز کنید و متن سوال خود و تصاویری که ارسال کردم را وارد اسلاید کنید.نحوه نوشتن متن و وارد کردن تصویر قبلا آموزش داده شده است.



بعد از وارد کردن تصاویر و انجام تنظیمات لازم و مرتب کردن آنها از منوی insert گزینه convert to freeform را انتخاب کنید.



در صفحه باز شده نوع آزمون را pick one انتخاب کنید و ok کنید.باز در صفحه جدیدی که باز میشود مانند تصویر بعدی در هر ستون یک تصویر را انتخاب کنید.



همانطور که در تصویر بالا میبینید گزینه صحیح ما دلفین است برای همین تیک گزینه کنار آن را فعال کنید.در قسمت تنظیمات هم گزینه shuflle را روی answer و گزینه attempts  را 2 انتخاب کنید.



گزینه shuffle اگر روی answer قرار بگیرد با هر بار اجرای اسلاید جای تصاویر عوض میشود و گزینه attempts تعداد دفعاتی که کاربر میتواند در آزمون شرکت کند را معین میکند تا شانس خود را امتحان کند.بعد از اجرای این کار از کارتان با زدن کلید f12یک پیش نمایش بگیرید و روی گزینه صحیح کلیک کنید.



با انتخاب گزینه صحیح یک هاله آبی رنگ دور قرار میگیرد.این هاله زیاد واضح نیست شما میتوانید کاری کنید که با کلیک رو تصویر رنگ آن عوض شود

برای این کار به دوتصویر بعدی توجه کنید.




با این کار در واقع رنگ تصویر بعد انتخاب کردن عوض میشود.این کار را روی تمام تصاویر انجام دهید تا کاربر وقتی روی آنها کلیک کرد رنگشان عوض شود.دوباره بعد از اتمام این کار پیش نمایش بگیرید و کارتان را ببینید.اگر بخواهید کنار بازخورد صحیح یا غلط متنی صدا هم پخش شود مثلا دست زدن یا هر صدای دیگر برای گزینه غلط به تصاویر بعدی و مراحل انجام آن توجه کنید.




در حالت formview روی گزینه more کنار هر سه بازخورد کلیک کنید و از گزینه مشخص شده صدا را وارد کنید یا اینکه با کلیک روی دکمه قرمز رنگ صدای خودتان را ضبط کنید.حتی متن بازخورد برای هر کدام را هم میتوانید ویرایش کنید.برای تغییر رنگ زمینه هم روی اسلاید کلیک راست کرده و گزینه format backgrandرا انتخاب کنید.



در صفحه باز شده میتوانید تنظیمات رنگ زمینه را انجام دهید.



برای اینکار ابتدا گزینه 1را انتخاب کنید.گزینه 2پاترن های آماده هستن که میتوانید از آنها استفاده کنید و گزینه 3 میتوانید از تصاویر زمینه ای که در سیستم شما ذخیره شده است استفاده کنید.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی