تولید محتوای آموزشی با استوری لاین 2

آموزش تولید محتوای آموزشی و مطالب مربوط به پایه ی اول ابتدایی

آموزش تولید محتوای آموزشی و مطالب مربوط به پایه ی اول ابتدایی

تولید محتوای آموزشی با استوری لاین 2
آخرین نظرات
  • ۲۶ تیر ۰۰، ۱۷:۳۰ - آلپ صنعت
    عالی
پیوندهای روزانه

جلسه نهم کار با ابزار انیمیشن motion path

چهارشنبه, ۵ خرداد ۱۳۹۵، ۰۹:۴۳ ق.ظ

در جلسه امروز قصد دارم کار با ابزار motion path را آموزش دهم.این ابزار قادر هست که به آبجکت های یک اسلاید مسیر حرکتی بدهد.ما به این انیمیشن می توانیم دستور هم بدهیم بصورتی که هر زمان خواستیم آن را به حرکت وادار کنیم.امروز به ابری که در اسلاید هست انیمیشن می دهم به صورتی که بدون توقف در اسلاید جابجا شود.



با کلیک روی آیکون برنامه و انتخاب گزینه یک اسلاید جدید بسازید


قبل از شروع هر کار پلیر خود را هم تنظیم کنید


بعد از انجام تنظیمات پلیر آن را okکنید.الان روی صفحه سفید اسلاید کلیک راست کرده و با انتخاب گزینه format backgrand طبق تصویر بعدی تصویر زمینه خود را انتحاب کنید.


الان تصویر ابر خود را وارد اسلاید کنید و آنرا بالا سمت راست بیرون اسلاید قرار دهید.تا با انتخاب آن و دادن انیمیشن از بیرون وارد اسلاید شود.

برای دادن انیمیشن مراحل تصویر بعدی را به ترتیب انجام دهید.


هنگام دادن انیمیشن به ابر یک ابر دیگری کنار آن پیدا میشود که کم رنگ تر است و مقصد حرکت ابر خواهد بود برای همین این ابر دوم را به بیرون اسلاید سمت چپ ببرید.با گرفتن یک پیش نمایش کار خود را ببینید.مشاهده میکنید که ابر با سرعت از سمت راست به چپ حرکت خواهد کرد.

برای رفع این مشکل مراحل تصویر بعدی را انجام دهید.


در تصویربالا گزینه 3 را روی none  و گزینه 5 که سرعت حرکت انیمیشن است را روی slowقرار داده و گزینه 6زمان انیمیشن را روی 4یا5ثانیه تنظیم کنید.یک بار دیگر پیش نمایش بگیرید.وقتی به یک شی در اسلاید این نوع انیمیشن را بدهیم در قسمت دستورات(trigger) یک دستور اضافه میشود.اگر بخواهیم این ابر حرکت مستمر داشته باشد از دستور اصلی با توجه به تصویر بعدی یک کپی بگیرید.


برای اینکار روی آن کلیک کرده و گزینه شماره 2از این دستور کپی بگیرید.سپس با توجه به مراحل تصویر بعدی از آنرا paste(جای گذاری) میکنیم


در تصویر بالا با کلیک روی گزینه شماره 2 یک کپی از دستور اول ایجاد میشود.که با دوبار کلیک روی آن میتوان آن را ویرایش کرد.دوبار روی آن کلیک کرده و مانند تصویر بعدی دستورات آن را تغییر دهید.




یک بار دیگر پیش نمایش بگیرید مشاهده میکنید که با خروج ابر از اسلاید دوباره انیمیشن تکرار میشود و ابر از همون ابتدا شروع به حرکت میکند.

برای زیبایی کار من یک خورشید متحرک هم وارد اسلاید کردم و در تایم لاین نوار زمانی آن را پایین همه قرار دادم.این خورشید گیف هست و نیازی به انیمیشن ندارد.



شما میتونید یک ابر دیگر وارد اسلاید کرده مسیر ورود آن را از سمت چپ به راست درست کنید.برای ابر دوم همین مراحلی که برای ابر اول انجام دادین را تکرار کنید.



غالبا اسلاید مقدمه یک کلید شروع نیاز دارد که برای شروع محتوا باید روی آن کلیک کنید.برای این کار از منو insert گزینه control را انتخاب کنید و یک button وارد کنید.


این باتن را پایین در وسط اسلاید قرار دهید.باز این باتن را انتخاب کرده با توجه به تصویر بعدی رنگ آن را در صورت نیاز تغییر دهید.


برای نوشتن متن داخل این دکمه روی آن کلیک راست کرده و گزینه edit text را انتخاب کنید.متن خود را نوشته و آنرا از نظر فونت اندازه و رنگ تنظیم کنید.برای زیبایی کار باز این باتن را انتخاب کرده و با توجه به تصویر بعدی یک انیمیشن ورودی به آن می دهیم.



باز یک پیش نمایش از کار خود گرفته در صورتی که تمام مراحل را به درستی انجام داده باشین مشاهده خواهید کرد که یک ابر از سمت چپ و یک ابر از سمت راست وارد اسلاید میشوند و این حرکت همچنان ادامه خواهد داشت.شما با این نوع انیمیشن و دستور دادن به آن کارهایی قشنگی را می توانید درست کنید.در پایان کار خود را با نام animation ذخیره کنید.

امیدوارم این آموزش برای شما مفید بوده باشد



نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی